Min födelsedag

1kommentarer

(Texten kom via messenger söndag 19/1 kl 21:55)
Vaknade av skönsång av Klara och Linnea. Själv hade jag fyllt hela mitt rum med färgglada ballonger och pyntat händerna med tatueringar. En delfin för möjligheter, som Frida och jag säger. Min dag, och jag har fått möjligheten att fira i vackraste Tanzania. Fick ett rosa fint kort av min tanzanska pappa Mr Swai, han gav mig en kram, och kallade mig sin dotter, men han luktar som en morfar. Han är fantastisk! Sen drog vi till Kilimanjaro med ett gäng. Det går ju inte bestiga berget på en dag, det tar en vecka, men vi åkte och gick så långt som möjligt. Väl där hade Mr Swai ordnat med överraskningar till mig! Först en jättegod tårta sen sjöng Douglas för mig, eller han rappade. Det var såå fab. Fick ett halsband med två hjärtan av en kille jag endast presenterat mig för, haha. Sen åkte vi till vårt stammisställe och jag beställde in en mangobanansmoothie. Bästa som finns! Vädret gjorde sitt bästa för att göra mig lycklig. Det började åska och regna, så på kvällen chillade vi på gården med ett glas vin och lite vindruvor. Det var väldigt fint. Hade en fin dag igår och nu är jag alltså 20 år, gammal som gatan.
 
         

Idag valde jag att stanna på hostelet medan de andra åkte och badade i en pool. Varför kan man verkligen undra? Blev en riktig deppardag. Låg och tyckte synd om mig själv, jag är ju så värdelös och tjock! Samt att jag saknar allt och alla. Fika med mamma på Lilla Blå, bus med Eve, pappsen o stora vita huset, stjärnan med Teddy... Depp, depp, depp. Fick en rejäl släng av hemlängtan och ensamhet, och då kommer även "värdelöshetskänslan" som ett brev på posten. Suck, när ska jag bli stor nog för att slippa det? När tjejerna kom tillbaka från badet blev det något bättre, fick iaf annat att tänka på. Handlade vatten, en liten flaska för 600. Haha, kommer tycka allt är superbilligt när jag är tillbaka i Sverige igen! Sedan blev det ett stort lass med ris och bönor. I detta land är tyvärr maten billigare än godiset, så jag har säkert gått opp ganska mycket i vikt, ni kommer inte känna igen mig. Sedan blev Linnea brutalt sjuk. Allt ville ut åt alla håll. Spenderat några timmar på tanzanskt sjukhus. Det var en upplevelse! Pappa Mr Swai skjutsade oss, kramade oss och översatte. Linnea har troligen blivit förgiftad av poolvattnet. Så det kanske var lite bra att jag inte hängde med trots allt, men nästa gång ska det inte vara pga av denna dags anledning! På schemat ströks det vi skulle göra, imorgon ska vi få Linnea på bästa hälsan och humöret! Ta hand om er alla kära!
Syns snart. Puss!

1 kommentarer

moster

24 Jan 2014 14:26

Vilken drömtårta!! Hoppas den var lika god som den ser ut. Tänker på dej varje dag och undrar vad du gör. Vilka härliga minnen du får. Kram och var rädd om dej.

Kommentera

Publiceras ej