Tar farval av fina Morogoro

2kommentarer

Njuter av tillvaron till tusen. Det ar var sista dag i Morogoro innan vi imorgon drar till Moshi, en bussresa pa (forhoppningsvis) 8 timmar. Vaknade idag utvilad med utsikt over Mount Uruguru, ett hav av miljoner nyanser av gron, kvittrande faglar och stralande sol. Satte mig pa var roda veranda och bara insop lyckan och gladjen med lite yoga innan frukosten. Och dagen har gatt i lugnets tecken, det ar verkligen "pole, pole" eller "hakuna matata" som de sager har. Vi har packat vara vaskor, atit fantastisk afrikansk mat med fullkomligt gudomlig mango till efterratt och besokt ett hotell med pool. Oskar (en som gick globalkurs forra aret och som nu jobbar pa Bigwa) foljde med och visade oss dit. Jag solar som vanligt utan solkram, jag anvande bara solkram forsta dagen pa Zanzibar men branner mig inte anda, konstigt nog. Var skont med lite avsvalkande vatten, vattnet pa Bigwa har varit slut ett tag sa vi har inte kunnat duscha, vilket man ibland vill nar det ar narmare 40 grader varmt. (Far se om det kommer opp nagra bilder, om mamma kan fixa bilderna fran instagram kanske?)
 
 Snart ska vi for sista gangen denna resa aka var 4 kilometer langa vag hem till Bigwa och betala 2 kronor. (Kan vara kul att veta att det kostar 4 kronor att sitta pa ett internetcafe i Morogoro en timme ocksa. Sa himla billigt.) Kommer sakna Morogoro mycket, far hoppas jag kommer tillbaka till denna by jattesnart! Tror Moshi blir javligt bra ocksa, och dar ska vi antligen satta igang med lite arbete.
 
Idag ar det bara 5 dagar kvar. 5 dagar kvar till min alldeles speciella dag. Jag ska gora den bast. Ska formodligen dricka bars, en sort som heter Kilimanjaro, PA riktiga Kilimanjaro. Sla den ni. Men det ar ju inte varje ar man fyller 20 ar sa varfor ska jag inte gora den lite mer speciell an de andra fodelsedagarna?
 
Much love. Tanker pa er dar hemma i kylan och skulle inte vilja byta med er alls. Inte nagonsin. Knastrande sno under skorna eller kritvit och sidenlen sand, det ar fragan. Puss, ses snart. Om typ 63 och en halv dag.

2 kommentarer

moster

13 Jan 2014 17:16

Åååå! Jag förstår att du njuter. Och det ska du oxå göra, för det är du värd. Men det är faktiskt härligt att höra snön knarra när man går. Ta vara på dej så ses vi om ca.65 dagar Tusen kramar från Gulltorp

Svar: Alskade moster! saknar snon ocksa, men varmen ar ju mer min grej, for da slipper jag frysa. ta hand om dig ocksa, tack for kommentar! Puss och tusen varma kramar skickas fran afrika till dig!!
Julia Teddy

pp

13 Jan 2014 18:04

Tja, låter inte alls skönt, men förstår att du trivs, njut allt va du kan. Vi kan fira tillsammans med en kall öl på lördag en Kilimanjaro. Många stora kramar skickar jag med, tag hand om dej

Kommentera

Publiceras ej