herregud vilken bra helg

0kommentarer

så underbar helg. underbarig. jag har jobbat på världens bästa jobb. jag älskar det. musiken som spelas over and over again och som man minns tills dess att man ska sova. alla fantastiska människor man får möta och få ta del av deras speciella besök i magiska världen.  kollegorna som jag kallar mina bästisar och som jag retar och skrattar så magmusklerna får kramp. allt nytt jag får lära mig varje dag, det är nog det bästa. att jag varje dag utvecklas. bli bättre, hantera stressen bättre och se vad som behöver göras. alla kallar mig teddy. för det är den jag är. jag är juliateddy och jag älskar att kramas. alanna gav mig den finaste lilla urklippte tidningsdelen idag. en karaktär ur bamse som skrattande utropar: det funkar! den ligger vid kassan när jag står där, eller så ligger den i jobbarbyxorna. för, det funkar! och mer därtill. det funkar så jävla bra med allt! det var även så att jag i torsdagskväll hörde av mig till chefen och bad om ändrat shift. han sa ja, och klockan tolv var bråvallabiljetten bokad till dan därpå. det är så det funkar. det är spontant och underbart. så drog alanna, jag och markus och hade en underbar dag på bråvalla. om smått dyngsur så var den underbar. kan inte sluta säga underbar. hon fann en plastpåse stor som ett hus som hon bar ända fram på småtimmarna, jag hade turen att möta en själ så fin som gav mig en regnponscho i all givmildhet. människor är så snälla. jag hade öltävling och vann, och kvällen slutade ej som planerat. jag gick långsamt hem, och några andra slog följe och ville bjuda på pannkakor. vem säger nej till pannkaka va? jag bangade ej, och jag borde ha förstått på snacket vad det var frågan om. men jag är ju ganska dum. men helt plötsligt mitt i natten mitt i skogen befann jag mig på en gudstjänst. jag kunde ju inte bara tacka för pannkakan och gå... åh vad jag skrattade. jag vaknade opp skrattandes. så komiskt avslut. det var kul! att det inte blir som man tänkt sig, men det löser sig ändå. jag tror ju ej på Gud, jag tror ju bara på vanliga människor och på kärleken. det är ju precis det som gör underbara helger som denna minnesvärda. människor och kärleken.  

med kärlek / juliateddy 

Kommentera

Publiceras ej