Bubyee Mombasa

1kommentarer

En dag i Mombasa, inte vilken dag som helst, min sista. Det har blivit många nya möten på denna resa, har besökt så otroligt många ställen. Från land till land, kust till kust, stad till landsbygd och berg. Men så kommer man till det där tråkiga, slutet och alla avskeden. Det är synd att man alltid måste lämna någon gång. Kommer sakna solen något otroligt mycket, håret som bleks till guld, huden som blir brunbränd, värmen som tillåter barbent varje dag, fågelkvittret och havsbrisen. Den vackra naturen är verkligen det jag kommer sakna mest, men jag är glad över att det är minst lika vackert i Sverige nu när det äntligen är vår och jag är på väg hem.

Imorgon åker vi till kalla Nairobi, hektiska och galna Nobban. Jag ska sova hos en kompis i slummen, jag är nervös men förväntansfull. Våld och mord har man ju hört talas om, sånt händer visserligen i mitt kära Norrköping också, men man skall vara försiktig. På torsdag kommer de andra fem och möter opp mig i slummen Kibera, en av de största slummarna i Afrika. Vi ska ge bort lite kläder och få ännu lite mer kunskap om hur ett liv på jorden ser ut. Liven är så olika våra liv i Sverige. Det känns snarare som olika planeter än olika kontinenter. Sen sover jag en sista natt på San Davys innan tryggheten möter mig i mitt Sverige när jag kliver av flygplanet på andra sidan jorden. Hemma. Äntligen på svensk mark igen efter 2,5 månad. Wow. Vilken otrolig start på 2014 det blev!

Vi hörs! Lots of love / Jk

1 kommentarer

E

11 Mar 2014 19:47

På den bilden har du hela glasögon iaf ;)

Svar: Jupp lol :D
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej