Eufori

0kommentarer

Världen konspirerar för att göra mig lycklig. Har haft överfet hemlängtan hela eftermiddagen, jag blir för rastlös av det här hänga-vid-poolen-livet. Bärsen sitter fint och brännan lägger sig fint, men, jag skulle lika gärna kunna skippa semestern och åka hem till mormorn och alla andra hjärtemänniskor. Så jag har försökt sova bort lite tid och snapchatat med mamman. Fulbilder är godis för hjärtat. Samtidigt händer såna där små otroliga saker som alla vet gör mig glad. Sånt händer alltid när jag är sur, precis som att världen vet att nu behöver Julia göras glad.

Det börjar regna, bildas stora moln på himlen.
Första låten som spelas på mp3n är Shakira (hur stora är oddsen?).
Hittar en klubba i fickan, med en påse smällpulver att doppa klubban i.
En rolig man med målbrottsröst i 50års åldern kom och sa att jag var så otroligt vacker, och frågade om jag tyckte han var handsome. Resulterade i en fin fnitterattack. Den sociala kompetensen bland afrikanerna jag träffat är obefintlig.

Så kvällen blev bra. Skulle ut och dansat ikväll, bombhoten stör mig inte då. Dansar mig gärna till döds. Dock krånglar magen så det var anledningen till att stanna hemma. Men nu är det bättre så nu tar jag min gamla mp3 och går opp på takterassen och gör lite yoga och stretchar till jag kommer ner i splitt igen. Månen hänger perfekt på himlen och stjärnorna är framme, finns inget bättre ställe att vara på då. Knappt ens hemma. Bra va? Världen är bra på att bota hemlängtan.

Bara nio dagar kvar.
Överflöd med kärlek till er
Puss

Kommentera

Publiceras ej