Hjälp

1kommentarer

Förknippar åskväder med kaffe och kaka på altanen hemma tillsammans med familjen, så jag älskar när det åskar. Bland det mysigaste naturen kan erbjuda. Blixtarna som skjuter som fyrverkeri över himlen, åh, att få se det är ett fantastiskt mirakel! Bredvid Kilimanjaro hade jag turen att få se och höra åska mer än varannan dag. De kalla och varma vindarna kunde inte enas där. Man vande sig vid det helt enkelt, och vi badade även när det åskade.

Anledningen till att jag pratar om åska mitt i natten (02:40 här i Kenya, 00:40 i Sverige och 11:40 för dig i London Eve) är att det just precis drog förbi ett redigt oväder här. Det värsta i Afrika hittills. Hade slumrat in i en mardröm och vaknade med åskan precis över huvudet. Fy så rädd. Som en liten darrande kanin satt jag. Efter ett tiotal smällar slog den ned fasansfullt högt här och tog elen, och att sova utan fläkt i ett 32 gradigt, kolsvart rum är inte det man längtar mest efter. Dock kom elen tillbaka relativt snabbt för en gångs skull.

Men nu har jag i alla fall beslutat mig för att fan inte sova mer! Blir bara kaninrädd och lövdarrande. Plus att det är fett tidskrävande och tråkigt. Ska ligga och räkna hårstrån istället. Bubyee lovelies!

1 kommentarer

moster

06 Mar 2014 10:05

Å stackars dej, jag skulle ha dött så åskrädd som jag är. Om du (som tycker om åska) blev rädd, så kan man föreställa sig hur vädret var. Ha det gott. Vi ses snart. Kram

Kommentera

Publiceras ej