Mombasa

0kommentarer

I söndags ringde mina älskade päron och hörde sig för hur jag mådde. De skulle också varna om bombhot mot Mombasa, man ty det visste vi ju redan om. UD rekommenderar inte att vara där det är stora folkmassor och så vidare, ändå åkte vi in till stan och shoppade idag. Living on the edge. Det är lite läskigt men vi håller oss mestadels vid vårt fina hotell Chamiachi och ligger vid poolen. Skönt att ha sportlov. Jag har blivit brun, fått guldigt hår, lyckats gå ned de jävla kilona och känner mig allmänt fräsch igen. Förutom att man svettas konstant, men vi är i alla fall inte skitiga längre! Och detta firas med choklad, dans och glädjevrål. Här har man varit skitig konstant i två månader och jag minns/tror knappt att man kan vara skitig i Sverige ärligt talat.

Ja. Vad gör vi mer? Jag hänger på takterassen, stretchar, äter frukt, köpte en boll som jag spelar med i poolen med några grabbar från Nigeria och har det allmänt bra helt enkelt. Igår vill en av killarna bli ihop med mig, mina känslor var väl ganska svala, så tackade nej och gick in till receptionen och ordnade lite med betalningen. Då ville han 40åringen där bjussa på öl, men tackade nej även där och gick och sov. Det är väl det enda spännande som hänt. Åkte till havet igår visserligen, men då blev jag bara sur för tjejerna ville åka till poolen direkt istället. Är det något som gör mig till världens lyckligaste tjej så är det hav, men jag fick inte bada så då blev jag sur och saknade Eve och Frida som fattar sig på att älska hav.

Ja. Nedräkningen har börjat. Orkar inte skriva mer, det är så otroligt varmt asså. Har inte ork till varken böcker, dagbok, tv. Bara ork till dusch, solande och pool. (Ska tvinga med töntarna till havet någon mer gång, det är så vackert så benen viker sig.)

Kommentera

Publiceras ej