Torsdagen i fabulösa London

0kommentarer

Igår hamnade vi på ungefär världens mysigaste cafe. Ägarna frågade direkt om vi var svenskar, tydligen är vi kända för att gilla fika med sju sorters kakor. Haha. Som vanligt beställde vi in varsin kaka som alla delade på, så fick smaka fyra olika kakor och blev himmelskt glad över att jag har så fin familj. Så mysigt vi kan ha det! 
Sedan begav vi oss till turistiga Oxford, det är ju trots allt väldigt bra shopping där. Åh. Gick även in på Selfridge's och hänfördes över alla skor. Hade jag varit miljonär hade jag haft olika skor för varje dag, gärna såna dära i guld som jag såg... Sen visade Eve oss runt, det är ju ganska bra att ha någon som bor här och som dessutom studerar turism. Hamnade på en italiensk restaurang som nog var bästa stället någonsin utanför Italien, njöt av varenda bit och alla tankar var positiva. Maten är så god här så att försöka gå ner i vikt i London vore typ det dummaste en kunde göra. På riktigt. En flaska rött dracks opp innan vi äntrade Her Majesty's Theater och såg på The Phantom of the Opera. Inledningen var lovande men sedan var det inte mycket att hänga i julgranen. Man är ju kräsen. Då detta är min favoritmusikal gjorde det inte så mycket att det var medelmåttigt, vi var i London och såg den! Bara det är ju fantastiskt! Grät i slutet, inte av rätt anledning dock. Saknar scenlivet så otroligt mycket. Den bästa känslan i världen, snart måste jag opp igen! När alla applåderade och jag tänkte på hur det känns när publiken ställer sig opp, herregud, jag hade nästan glömt känslan för det var nästan ett halvår sen. Blir lyrisk. 

Vi ringde sedan morfis, den fina. Det var hans födelsedag och vi skickade tusen kramar genom luren. 

Avslutade dagen i en godishimmel. M&Mshop på tre våningar, det FÅR man inte missa om man är i London. Så jävla fränt och överflödigt. 

Vill aldrig åka hem. Stor puss.  

Kommentera

Publiceras ej