alex

0kommentarer


jag visste redan imorse, att idag vänder vi, vi lämnar återvändsgränden. idag har jag träffat alex. den absolut bästa människa jag har lärt känna under mina två decennier. hela morgonen sken solen under mina ögonlock. klockan ett ville jag bara springa fram till honom, så saknad han har varit. han öppnade dörren för mig och var sådär som bara han kan vara, så fikade vi och jag fick känna på hans skägg. han var lika klok som jag mindes honom och allt blev ljust, framtiden också till och med. jag vet inte riktigt vad det är som gör alex sådär bra, det är nog blandningen av allt det snälla, ödmjuka, otroligt kloka, gentlemannaaktiga och fina. han får mig lugn inför alla svängar livet tar, och jag vill aldrig göra honom besviken. han är som en storebror och lillgamla vän, inget är komplicerat i alex underbara värld. man borde egentligen massproducera alex:sar till julklapp, då skulle världen bli en så himla mycket bättre plats. 

tänka sig, det här året som jag inte riktigt gillat, det kommer jag alltid minnas som lite bra ändå, för då träffade jag alex. och såna som alex växer inte på träd. han är en på miljonen. han finns bara i en upplaga och jag har turen att få vara hans vän! 

Kommentera

Publiceras ej