du är en droppe i mitt hav

0kommentarer

du lämnade mig med orden jag trodde att du hade glömt. 
att komma ihåg de glömda orden, i alla dessa år och fram till det att vi är 37. du ger mig ändå hopp trots allt. jag lämnade tårarna på ditt ansikte och du tog dem och gick. nu kan vi gå mot nya äventyr och kanske nya ord. hela livet är ju ett flöde av kaskadsnabba meningar, löften, tankar och stärkande tårar. hela livet är ett flöde och det flyter på snabbt. att du ens har funnits i mitt liv, tagit opp så stor del av min flod, kan jag ej med ord tacka för. nu rann du ut i en å och sen hamnade du i stora havet, och jag kan inget annat än att glädjas åt dig. 

"Nalle Puh o Nasse sitter på en klippa med utsikt över havet. Plötsligt vänder sig Nasse o ser in i ögonen på Puh o börjar gråta. Puh ger honom en varm kram o håller hans tass i sin tass. Så frågar Nasse: "Kommer du alltid att älska mig Puh? "Puh fäller en liten tår ner i havet o säger: "Nasse, den dagen du hittar den tåren igen, då ska jag sluta älska dig"

jag är inte tom på ord, eller känslor, just nu känns det helt vindstilla. att få ha varit med om det bästa en människa är förmögen till, det är stort nog, och jag är ändå så glad för att tåren i havet kommer aldrig hittas. det är evig kärlek. 

Kommentera

Publiceras ej