guldklump med kärleksar

0kommentarer

vilken helg!
en väldigt väldigt fin och värdig julmarknad i Västervik i lördags. spenderade massor pengar på ekologisk och närproducerad mat såsom enbärsjulmust, cheddarost, bröd, knäckebröd, rökt fisk m.m. blev även ett besök på världens bästa gränsö ljusstöperi. åh, vad jag älskar lukten av stearin! blev ett intressant samtal med ägaren om ekologiska ljus i jämförelse med paraffin. fick höra att paraffin ungefär är lika dåligt som att andas in cigarettrök och att regnskogarna skövlas pga framställningen. så snälla snälla sluta köpa paraffinljus nu till mörkret. köp stearin. 
söndagsnöjet var att leka med UK-presenten med bästa lekkamraterna. resulterade i stor glädje för hela familjen. MAGISKT! ser ni eller??? bubblan!!!! omg vad livet kan vara stort ibland. 
jag älskar verkligen såpbubblor. 
sen skjutsade pappa mig till Linköping där jag spenderade några timmar med fina fina vännen Anna. snart flyttar hon tillbaka till Kenya, ta mig med i resväskan pleaaaase! söt och fin är hon. 

efter det åkte familjen till faster Mimmi och min busiga kusin Moa på landet och åt världsgod soppa och äppelpaj. himmelriket. guld är ni allihop som gjort min fredag lördag söndag såhär fin. 

vill alltid ha såhär mycket äventyr, fina saker, melon, mys med ljus och god mat med vänner. 

Kommentera

Publiceras ej