hypnos

2kommentarer

vaknade av en mardröm. börjar vänja mig vid det. människorna med samma deoxiribonukleinsyra var i rummet bredvid men jag var som paralyserad av rädsla och vågade inte skrika på hjälp utan låg under täcket tills det blev ljust, många timmar senare. sedan sprang jag i uppförsbackar, åt avokado, äpple och passionsfrukt. som vanligt: tisdagstradition: te med linnéa. yogan var knepig idag. joe ville hjälpa mig genom hypnos, men jag fegade ur. han gjorde magi ändå på något sätt. sedan gick pappa och jag en promenad och universum var så otroligt synlig idag. himlen och månen var så stora och det var det jag kunde se, men sen är det ju universum också, som jag inte kunde se, som ligger bakom molen och universum och som JU ÄR ÄNNU STÖRRE ÄN HIMLEN. vilka små prickar vi måste vara, vi som vandrar på jorden. och vad roligt eventuellt liv på andra planter måste ha åt vårt trams med 'likes' på facebook, träningshets på gym, tidningar, mobiler, alla pengar och sättet att se ner på folk. så inbilska och hjärntvättade, hela livet som aktörer i världens sämsta teveprogram: paradise hotel.
nåväl. jag måste byta ämne. jag vandrade på jorden med ett lätt sinne och tänkte väl mest att luften var skön och mina problem små. åh. med tanke på att jorden är en liten prick och att jag då är en ännu mindre liten liten prick. hur små måste inte mina problem vara då? sen fick jag hyperneuoakustiska diafragmakontravibrationer när jag kom hem. då var jag en liten liten prick på en liten planet med hicka i fem minuter. nu är det som var då bara luft. men det som är det nu var ju det då också. hicka, det är ju bara luft som dansar.

2 kommentarer

p🙋

05 Nov 2014 17:30

Härligt att du ser lite mer positivt på det mesta, härliga jordgubbsjullan.

p🙋

05 Nov 2014 17:30

Härligt att du ser lite mer positivt på det mesta, härliga jordgubbsjullan.

Kommentera

Publiceras ej