mina måndagar med livet

0kommentarer

måndagar är alltid magiska i mitt liv. det är något speciellt med månens dag. ibland glömmer jag att jag vaknat opp till veckans bästa dag, men sen efter några timmar reflekterar jag lite och undrar varför dagen är så fantastisk och påminns om att just det, det är ju för att det är måndag. idag har jag skissat och lagat mat. barn har plockat snäckor, Eve har balanserat på ett högt berg och en kvinna har utövat yoga vid havet. det är så fridfullt att sitta med pennan och låta flera timmar passera. sudda lite ibland och dricka lite te. sedan åkte pappa och jag till den där människan som födde hela släkten. asså otroliga mormor. jag hjälpte pappa montera lampor i hennes nya lägenhet. fick sitta i knä och jag skulle vilja ha levat när hon var ung. när alla barnen på hennes gata sprang hem till henne för att hon hade bakat bullar. eller när älskade morfar ordnade så att hon kunde ta körkort trots att det inte var vanligt att kvinnor körde bil då, så tog hon ändå sitt körkort och några år efter kunde hon även köra buss precis som älskade morfar! hon har gjort så mycket med sitt liv. morfar med. åh jag har såna förebilder! 

även morgondagen kommer bli bra. det är förutbestämt. det sitter ju i hjärnan vilken inställning som är på, eller av. imorgon ska jag springa till Sam Samelius och kolla på en helt ovärderlig liten pryl. en som Walter och Lisa gav som lysningspresent åt mina idoler år 1950. 
kvällspromenad med päronen. 

tack för idag. 
med kärlek, er jordgubbsjullan 

Kommentera

Publiceras ej