teorier

0kommentarer

det har funnits tider då jag har kallats sol varenda dag och nästkommande. ett litet knyte energi med strålar av leenden.  allt var så spännande. hela världen låg som ett mysterium för mina fötter. men jag sa redan då, som den stenbock jag är med ung kropp med en gammal själ, att någon gång kommer allt nytt sluta ge  mig pirr i magen för att det har blivit gammalt och en vana. 5 år efter kan jag ge er besked om att så inte är fallet. jag gillar att analysera skeden i livet. vad, när och hur saker har påverkat dig märker man ju längre man lever. då kan man blicka tillbaka och slå hål på fördomar man hade då eller konstatera att man hade rätt. 

jag hade fel. myten om att man skulle bli för gammal och van av saker för att kunna bli som ett barn om julafton vareviga dag är en ballong jag satt en nål i. teorin sprack. man blir aldrig för gammal. inte för något. siffran spelar ju ingen roll. det är hur lätt du tar in små saker utav glädje. jag gör det lätt, så mitt liv kommer alltid vara ett spännande äventyr. 

Kommentera

Publiceras ej