historier hit och dit

0kommentarer

historier om människoöden. i böcker, musik, konst och på gatan finns de. och någon som kan berätta en historia så man blir trollbunden är magisk. de där stunderna när tiden tappar fotfästet och man kanske är med vänner, har lite musik i bakgrunden, tända ljus och berättar om den allra första kärleken eller den där semestern i norrland med familjen och kommer på sig själv 7 timmar senare att alla har fått berätta sin livs historia, då trivs jag. eller när mormor berättar om sin ungdom och äventyren hon gjorde så man kiknar av skratt, då trivs jag. mitt liv ska också bli en magisk historia. jag ska berätta om när vi kollade fotboll i Tanzania och jag snodde bärs i baren och när eve och jag hade kisstävlingar och alla andra vilda äventyr som mitt liv är byggt av. livet är den bästa historien. 

när jag blir stor ska jag ha mitt lilla café och varenda kund som kommer in ska få ett vänligt mottagande och en historia och när Mai kommer så ska jag vagga henne till sömns varenda natt med en saga och jag ska läsa lilla prinsen för henne på alla fyra språk jag kan så hon i sin tur kan prata flytande med människor från hela världen och samla historier från alla sorters människor. ja. historier. det har jag varit fascinerad av sedan min första bok och det är därför jag alltid velat lära mig så många språk som helst. 

Kommentera

Publiceras ej