känner pulsen igen

1kommentarer

det har varit en harmonisk dag. själen har fått ro till sist och jag kan bara se fram emot nya spännande saker som skall hända! julia is back. 
mamma, min bästa människa, har åkt iväg till United Kingdom på språkresa med sin (och min) 50åriga vännina susanne. de ska bo hos en familj och jag är så himla glad för hennes skull, fast att jag är avis på de båda yrvädren och alla äventyr, och trots att jag kommer sakna henne liksom våra blommor kommer sakna när de vattnas av henne (hehe jag lovar att jag ska försöka hålla dem vid liv). men det är coolt att ha en mamma som inte tycker att det är för sent att göra grejer med sitt liv, alltid har mamma testat nya saker, gått utbildningar och tagit sig an nya utmaningar. wow. henne och morfar inspireras jag av. jag skall bli som er när jag blir stor. leva livet! upplev allt du vill, res överallt, dröm stort och våga sätta drömmarna i verket. 
så igår, för att fira och önska lycka till på resan så hade jag förberett en liten överraskning åt henne. med tusen rosenblad, en graverad berlock och ett brev med kärlek. hon är inte som alla andra mammor precis, hon förtjänar allt det där plus lite mer. kommer sakna våra diskussioner om livet så att jag nästan kommer torka ut till en kaktus (varför har vi inte bara kaktusar här hemma för??), men vi "är nära, alltid", trots flera mil ifrån. 
sedan fixade jag och världens bästa pappa en massa ärenden i stan efter att ha vinkat av mor, så nu känner jag mig lycklig, tillfreds och nöjd med mig själv! den kommande veckan, månaden, året kan inte bli annat än fantastisk! äntligen har mörkret skingrats och inte lämnat mer än lärdomar kvar i kroppen. tack livet. och tack pappa för yogamattan som skall invigas på tisdag! för att visa honom att jag älskar honom gjorde jag ungefär den godaste köttfärssåsen  någonsin, och då blev han glad och jag ännu gladare. pappa och jag funkar bra ihop. livet blir enklare med honom. blir cirka lite tårögd när jag tänker på vilka fina föräldrar jag har. det är inte underligt att jag kan känna sån här glädje när jag har er. 

det var nog allt för idag. imorgon är det ny vecka, nya möjligheter, vilket betyder MÅNDAG min favoritdag! veckan skall ägnas åt: äventyr, kramar, pyssel, vänner, matlagning, skogspromenader och sist men inte minst: mormor!!!! hon ska också på nya äventyr och jag tänker vara där och sitta i hennes knä tills hon säger att jag är för stor för det. :-) är aldrig för gammal för det, däremot för lång, och det kan ju vara problematiskt i alla fall i såna lägen. men då kan man ju skriva korsord, dricka baileys och kramas istället ;-) 

godnatt stjärnstofts-människor, alla ni i mitt liv är så fina. 

1 kommentarer

p🙋

13 Oct 2014 15:46

Det är inte svårt att vara pappa när man har en sådan dotter.

Svar: <3 alltid du och jag pappa
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej