my fam-ILY

2kommentarer

innan jag somnar vill jag bara säga återigen: jag älskar er alla

men det är tre människor som betyder mer än alla andra människor på jorden. tre stycken som är anledningen till att jag går opp om morgonen, som kan få mig att le när jag är sur, som gör varje liten del av vardagen till ett kärleksintyg. familjen. vi gör i grunden varenda handling i livet för att vi älskar varandra. vi lever för varandra, jobbar, skämtar, smsar, städar, lagar mat, låser dagligen dörren till vårt lilla bo, bakar, köper små presenter, fjantar oss. allt för att den andra människan (som också är en del av sig själv) ska må bra och veta att man älskar den. alla dessa små saker som betyder omtanke. som att erbjuda sig att diska för att den andre har händer som blir fnasiga i vatten, eller att göra tvätten varje vecka för att någon måste göra det, eller handla någons favoritmat, vara den som lägger sig sist och kolla så att allt ser bra ut innan man somnar, sätta på kaffet till resten av familjen. alla dessa små saker, de tänker jag på varenda dag och är glad för att vi gör för varandra. vikten av denna "osynliga" men ack så viktiga handling av omtanke. de som vi inte tänker på, men skulle vara ödesdigra om vi inte hade. det behöver inte vara en grandios kärleksbekräftelse som ett guldhalsband eller resa till Bahamas. det räcker med att komma hem från en dag på jobbet och inse att man hunnit med att sakna varandra, eller komma hem från jobbet och vara trött men ändå le. precis så som det är i min familj. det är det som är stort. och det växer sig större ju mer vi lär känna varandra. 


ni duger inte, mamma pappa eve, och det vet ni. ni är som luft för mig. 

2 kommentarer

p🙋

28 Oct 2014 10:32

Säg min skatt, vad vore livet utan luft.

Svar: vad vore livet utan dig?
Julia Teddy

E

28 Oct 2014 17:14

♥♥♥

Svar: ily
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej