omTanke

1kommentarer

ibland glömmer vi vad som är det viktiga i livet. vi rusar fram i en vardag och glömmer att ge den där kramen, sätta på kaffet till den morgontrötta, köpa de där rosorna på en helt vanlig vardag eller att bara skicka iväg ett uppriktigt sms och säga hur betydelsefull en person är i ens liv. det där som är det viktiga egentligen... omtanken, den lilla extra detaljen som gör livet speciellt och mer kärleksfullt. vi får inte glömma sånt. 
linnéas och mitt lilla äventyr igår slutade med att vi klottrade ned gatorna i vår lilla by valdemarsvik. jag hoppas det mottogs väl och att reaktionerna var leenden och glädje, för det var vår avsikt. (färgen går bort i regnet så det är inte något permanent.) men för en dag ville vi sprida lite tänkvärda budskap till vår omgivning. få någon att stanna till i den stressiga vardagen och tänka till. "le mot den du möter" , "livet❤", "kärlek" och sen en massa pilar åt varje riktning, "du är vacker", "andas". 

den universella kärleksregeln. ger du glädje så får du tillbaka glädje. ge och ta. 
jag hoppas i alla fall att dessa små ord har gjort någon lite gladare idag. och jag hoppas även att det sprider ringar på vattnet, våra kärleksord. att folk ler lite extra mot varandra. 

min allra favoritgrej med att leva och att vara människa det är att jag har människor omkring mig som älskar mig, naturligtvis, men det är också en till grej som gör mig lycklig varenda gång jag tänker på det: vi är av samma stoft som stjärnorna. 

1 kommentarer

MORFAR

02 Oct 2014 11:57

Tack för fint hjärta ! på min bil P.

Kommentera

Publiceras ej