fack

0kommentarer

åh våra samtal denna vecka har verkligen präglats av alla människors rättigheter och att inte kategorisera människor i olika fack; tjejer, läkare, puckon, modemedvetna, fula, feta, män, bögar, flintisar, äldre osv osv. vi alla äro blott människor. det är något man skulle vilja leva efter, eller hur? varför döma någon efter utseende eller egenskaper? samtidigt tror vi att det inom människan finns ett behov av att rensa och sätta folk i olika fack för att göra det enklare rent konkret. så, det var min lilla introduktion till det som jag egentligen ville komma fram till. jag har också placerat in folk i fack för att det är smidigt och lite kul när man kanske motbevisas av sina fördomar. det där med olika personer. "de där" som åker till thailand och köper fejkkläder och de som åker till milano och köper märkeskläder och sen har vi de där som ser ut som hippie-luffare och en blandning mellan eves, mammas, claras och H&Ms garderob och åker till island och shoppar böcker. vem är man då? en ful bibliofil? är det något man vill vara? nej. jag vill vara en sån som går i tunna kläder och solhatt med ett glas vin i alicante. ja. men då blir jag väl en sån imorgon då. 

det där med fack. vet inte vad vi kom fram till. men det är spännande och föränderligt. 

Kommentera

Publiceras ej