mammas fölsedag

1kommentarer

har haft den mest perfekta dagen och sorgligt nog är klockan så mycket att jag inte hinner skriva så fint som jag vill om den. är så trött efter en perfekt dag med tusen mystiska, magiska intryck! 

väckte mamma med tårta, ljus, sång, kaffe, baileys och ballonger på sängen. åt långfrukost på hotellet och bara njöt, innan vi tog fika på finaste haket "lemon" som redan tagit förstaplatsen som favoritfik här i närheten. regnet öste ned och det var 12 grader. sedan hyrde vi den mest maxade, fetaste bilen någonsin och drog på roadtrip till blå lagunen. DET VAR SAGOLIKT. som att vandra i en sagovärld. havet var turkost och 40 gradigt och värmen mot kylan bildade imma som gjorde allting trolskt. har placerat denna upplevelse på min favorit topp 6. drack champagne där och hängde bara. det var som att alla trodde att det var en dröm vi snart skulle vakna ur. och mamma fyllde år. hur underbart? vi åkte sedan hem till hotellet, svirade om inför en gastronomisk upplevelse på en utav Islands bästa restauranger. perlan. kocken gav oss först en gurksorbet sänd från himlen, innan de serverad mig en så fantastisk rätt att jag nästan bad och tackade gud för att han verkligen existerar. kycklingen var frasig, saftig och exploderade totalt när jag satte tänderna i den. risotton med svamp fulländade rätten och avgjorde beslutet med att sätta den på listan över det godaste jag ätit. (men kostar det 400kr för en rätt så ska det väl ändå vara det betyget?) coolaste stället. det var svinhögt opp i luften och vi hade naturligtvis de bästa platserna vid fönstrena. det snurrade runt ett helt varv på 2 h så vi fick en helvy över hela Reykjavik. restaurangen snurrade, ni hör ju själva hur fantastiskt. nu är jag trött. 
bada för 600kr. - skulle göra det igen. 
smöret på perlan. wow. ros. 
man blev ju lyrisk efter maten. dansa omkring utanför. 
erik sjöng och trallade 

mina bästa brudar. susanne, eve, elvira och fölsedagsbarnet själv. ❤️ med perlan i bakgrunden. vi satt högst opp och åt. bäst. 

är fortfarande lite sjuk. besöket på akuten i lördags borde ha gett mig medicin.... hade feber och var förkyld idag. trorblå lagunen läkte för är inte lika sjuk längre. 💜 dock har jag svinont i halsen fortfarande och kan inte svälja. hoppas det slutar snart. trilska lilla kropp. godnatt.  

1 kommentarer

Moster

25 Aug 2015 07:42

Wow wow Vilken födelsedag mamma fick!!!!!

Kommentera

Publiceras ej