drömdag

1kommentarer

alltså vilken drömdag. ni anar inte hur fylld på energi jag är! jag är så till bredden fylld med brasaker att jag är lite trött. vet ni, allt började så tidigt. det var så bra. kom underfund med saker om mig själv, grät och skrattade och fick kramar ändå. fast jag inte förtjänade det. har inte en aning varför jag är så omtyckt egentligen. det är ett litet mysterium. men något jag borde processers och ta in i stor mängd. kanske sluta tänka på det? bara förlita mig på att jag duger som jag är? har så litet självförtroende. åkte sedan hem, pratade med clara om pojkar och paket lyssnade på skön musik och överväldigades av hur mycket glädje jag kände när jag åkte till Valdemarsvik för första gången på veckor. den lilla byn. här hämtar jag kraft. kramades med mamma och pappa och mormor. teddy har fått tillräckligt med kramar idag. håller inte ens räkningen. mormor var fin som vanligt. hon kommer alltid vara en av de mest fascinerande människorna jag mött. hennes liv är så fyllt av kärlek, äventyr, barn och barnbarn och växter och äcklig mat (haha lutfisk åt hon idag). så spännande och inspirerande. ska bli som henne en vacker dag. sen åkte mor och jag på musikgudstjänst i tryserum och firade lite andra advent. medverkade gjorde en orkester från Linköping och taket det lyfte på kyrkan. och trots att man inte är troende så blir man det i det ögonblicket då man hör himmelsk musik. satt bara och log och ögonen fylldes med tårar. så vackert var det! undrade hur människorna omkring mig kunde se så neutrala ut. inuti mig hoppade allt omkring vilt och syntes på utsidan också. åkte hem och donade, tränade och bara njöt av livet. försökt stimulera hjärnan med kunskap. den får för lite. det måste man påverka och ändra själv. ska bli en intressant person jag med. alla mina förebilder är så kloka. 
 
ja. det var nog allt. jag önskade emellertid att dagen hade fler timmar. hinner knappt skriva så mycket jag tänker i min dagbok ifall jag ska prioritera meditation och sömn ikväll. vill ju vara så pigg imorgon! det händer nog minst lika spännande saker imorgon. hur fantastiskt är inte det? 
 
är tacksam för känslan idag. tack tack 

1 kommentarer

Moster

07 Dec 2015 08:00

Härligt att höra att du mår bra. För efter fredagens strapatser trodde jag att du skulle bli sjuk. 🌻😘 kram till dej från mej.

Kommentera

Publiceras ej