Eve

1kommentarer

just nu hade vi shoppat lite god kvällsmat och frukost. sitter och sippar på lite vin. jag nedflugen i eves knä som alltid när jag inte sett henne på ett tag så kan jag inte släppa henne. gått husesyn i hennes nya lägenhet. planerat inför julmarknaden på Lisbeeg imorgon. ätit fantastisk mat vid bordet som är bokat på en bra restaurang. shoppat kläder och julklappar. skrattat. tagit ifatt all saknad tid. 
 
istället så kom du. Helga. tvingade oss att stå ute på en perrong i fem timmar i storm och kyla. vårt tåg ropades opp ett antal gånger. kl sju försvann det. ingen visste var. och sj stod där rådvilla utan någon som helst information till sina resenärer. vägrade göra något. kl åtta hittade vi en trevlig man. den första. han fixade åtminstone taxi åt oss så vi slapp sova på en tågstation. allt var surrealism. vi grät och skrattade och visste inte vad vi skulle ta oss till. vad hände? jo. vi stod och väntade i fem h för att ett tåg skulle ta oss till Eve i Göteborg. vi skulle ge henne presenter, vinterkläder och en hemgjord kulkalender a la julia. sämsta dagen någonsin. sämsta helgen. sämsta året. jag tar det personligt. som att livet inte samarbetar med mig. att det motarbetar allting. 
 
jag orkar inte ens tänka på det. ha aldrig förväntningar julia. sakna aldrig någon, när du ska få se hen så kan lyckan tas från dig. det var så nära!. hade vi tagit ett tidigare tåg kanske jag hade fått träffa Eve ikväll. ifall. om. hade vi ändå inte kunnat ta bilen? tänk om vi bokat buss istället? :( besvikelsen är brutal. 
 
äter chips i min säng. fortfarande stelfrusen. blir värmd senare. allting känns aningen deppigt nu. kommer aldrig någonsin mer sätta min fot på sj. 

1 kommentarer

Moster

05 Dec 2015 08:42

Ja du Jullan, håller helt med dej om att aldrig sätta min fot på SJ igen. Jag hade längtat så att få komma ner till Eve och en underbar helg med er. Men vi får göra om resan ( men inte med tåg) en annan gång. Jag sitter nu under en filt och fryser, har världens huvudvärk och känner mig förkyld. Inte konstigt med den blåst o kyla vi utsattes för igår. Ha det gott o tusen kramar till dej.

Kommentera

Publiceras ej