Min födelsedag

0kommentarer

För ett par dagar sedan var det min absoluta favoritdag på hela året. Jag tillbringade den på exemplariskt vis och hade det väldigt bra. När man fyller på en söndag så börjar födelsedagen lite på lördagen också, sån tur har jag. Så det blev pizza och bubbel med bästis innan världens bästa Samme kom och vi drog till Munken där även Linn joinade. Skulle bara dricka lite, så man slapp vakna bakis, men hur smart är man då som tillbringar 12slaget på en bar egentligen? Presenterna jag fick bestod av shots och drinkar, så kalaset var ett faktum. Det var underbart. Bästis hade med sig tomtebloss och serpentiner och ingen kunde undgå att jag fyllde år. Hade det så kul. I nivå med Dess narat-kul. Avslutade fyllan med att jag trodde att allt var PLL och att A jagade oss. Det spårade totalt. Och jag rapade. Högt. 

När jag vaknade så låg inte bästis bredvid mig för hon kom och sjöng med frukost på sängen och en gigantisk rosa flygande ballong. Hon är bäst på kalas. Hade önskat mig att plocka blommor, januaribarn är så tråkiga ibland, men fick en enorm bukett ändå. Och glitter och klänning och pannkakstårta med Håkan i bakgrunden samtidigt som gårdagen berättades i detalj. Kul. Så åkte vi bussen och gräsmattorna var gröna och solen sken precis som om våren ville säga hej just precis där och då på min dag. Mormor ringde. Och vips så var jag hemma hos min familj och fick ännu mer ljus, blommor, ballonger och paket. Och en melon. Egentligen behövs inget mer än kramar, blommor och melon för att göra mig lycklig. Så spelade vi ett spel jag precis fått och återigen hade jag det väldigt, väldigt fint. Det var nog bland den bästa stunden just då. 

Men man kan inte slöa på sin dag och det blev inget bad i hav men det som hände istället var minst lika bra. Min bästis, familj och Samme blåste såpbubblor på byn. Magiskt. Större bubblor får man leta länge efter. Sen kallade magen och en lång bilfärd till en restaurang påbörjades. Åt och drack tills magen sprack och vi åkte hem igen. Bestämde att vi skulle kolla på film men då somnade jag på bästis och kalaset var slut. Kramades med familjen sen och var ganska glad för dagen som blivit bättre än jag kunnat tänka mig. 


Tack för att ni gjorde min dag så bra. Älskar er. 

Kommentera

Publiceras ej