mina alldeles egna

0kommentarer

för länge sen var jag värdinna på en konstutställning och älskade konst som livet självt. bland konstnärerna fanns en jag värderade högre än alla andra. hon är lite som, tjaa, föreställ er en av sveriges mest inspirerande människor, så har ni henne. nåväl. innan jobbet idag så var jag på en konstutställning som jag visste att hon var med i. vad tror ni händer? ja, ni gissade helt rätt. jag köpte, nej, inte bara ett alster, utan TVÅ! så i veckan ska jag ut till sätter och hälsa på en av mina livsförebilder mika liffner och hämta hem mina alldeles egna tavlor som jag kan kolla på alla dagar i veckan. hur lyckligt? man får lite mindre jobbångest om man verkligen kan unna sig att vara art dealer en gång i livet. och leva livet som man själv vill, inte som samhället vill, och att unna sig allt det vackra som finns att tillstå är ju lite det som är hela fenomenet med mika liffner går ut på. inte att spendera pengar, inte att stressa, utan att leva livet genuint, älskvärt, se det lilla, familjen och att älska naturen. det är det. det är det. har faktiskt köpt en helt egen tavla av min idol. två till och med. är helt opp över öronen av glädje 

Kommentera

Publiceras ej