småpratet

2kommentarer

har haft en rolig dag. träffat en massa människor och pratat tio meningar innan ett nytt ansikte dykt opp och man pratat med det. fått prata så mycket under en hel dag, men har så mycket kvar att säga ändå. ville säga att jag saknade dig, lena. att du hade fin tröja, såg så himla glad ut och är den finaste människan jag vet, mormor. allt det där viktiga man ej hinner säga på tio meningar... det är de meningarna man borde börja prioritera 

jag skulle vilja prata om livet. med fler meningar än tio, för det är så himlastort! om all kärlek jag ej vet vart jag skall lagra. för vill ej inse att det är en färskvara! nu när man har så mycket vill man ju mest lägga undan det, hur girig är man då? vill spara kärlek såsom andra sparar pengar på hög. vill också prata om hur outhärdligt rastlös jag känt mig denna afton. samtidigt som jag känner mig stressad över att varenda dag flyger förbi och jag gör samma saker dag ut och dag in och inte hinner träffa precis alla jag älskar varenda dag och jag vill att allt händer nu och varför trampar jag i samma spår sen februari och varför har jag inte bytt jobb nu redan när jag jobbat där i fem månader och hur ska jag hinna med allt och resa och leva. 
så jag bestämde mig för att se det positiva. att jag ändå har gjort en del. skrev ned det lite sådär spontant. vem bryr sig ifall man tog fel på papper och vägg? papper slarvar man bort, det här sitter där så länge jag väljer, och det påminner mig om allt det fina, vackra, sagolika jag faktiskt har gjort. men också om allt jag inte gjort... som måste göras. en sån där liten lista är pinsam 

jag hatälskar det faktum att jag har åldersnoja. vid 21 års ålder. det måste ju ändå betyda att jag är glad i livet? levnadsglad. och då har jag kommit så jävla långt med tanke på vart jag befann mig för åtta månader sen. kommer ni ihåg? jag ville dö då

den resan är nog förmodligen den längsta jag har gjort. och bästa. 

livet ÄR det bästa man valt att göra, utan tvekan. större än allt. kan ej sluta tjata om det. men alla möjligheter, människor och saker som finns att uppleva, är det inte sjukt? hur lyckligt lottade är vi inte för bara det faktum att vi finns till? just nu

2 kommentarer

Anonym

18 Jun 2015 07:49

Med tanke på att de flesta resor skett de senaste sex åren och inte varit direkt "charter" så är det en riktigt fin lista! Tre mån i Afrika. I flera länder har du även varit flera ggr. Och glöm inte Sverige - wow, vem minns inte Kiruna liksom 😀

moster

18 Jun 2015 19:43

Tänk vilket liv du har levt, fast du bara är 21. Du har upplevt mer än mej,fast jag har levt något längre... några år eller så. KRAM KRAM

Kommentera

Publiceras ej