möten

0kommentarer

träffat så magiska människor idag. först ut var mannen som efter en fin, fåordig dialog kände tillit att berätta sin livshistoria för mig. frun hade dött för några år sedan, men varenda ritual de gjort i sin vardag hade han fortsatt med efter hennes död. han hade friat vid 21 års ålder, då hon bara var 18 år fyllda och sedan varit gifta med varandra i 60 år. "hon var mitt livs kärlek" avslutade han samtalet med och jag satt som en liten förtrollad fjäril med tårar i ögonen. möten. möten! senast igår läste jag en av mina kärleksböcker och tänkte "sånt där händer bara i vackra romaner". dagen efter står mitt bevis mitt framför mig och återigen är livet sådär svårförstått men enkelt magiskt. det vill oss väl.  

möte nummer två handlar om mannen utanför ica. förra veckan teckenspråkade vi om hans lilla Saab. så frågade han om jag hade någon bil, vilket jag ju inte har, till hans stora förtret. idag kom han igen med solen i sina ögon och frågade igen "beiya" vilt gestikulerande. jag svarade att jag fortfarande inte hade någon bil. då tog han fram en liten present från ett kinderägg: en bil!!!!! tredje gången han frågade om jag hade en beiya sa jag "ja". hahaha! så jävla fint. 

livet. de små sakerna. de stora. kärleken. 

(ni kanske undrar hur jag får tag i alla vackra människor? svaret: de finns överallt! du går förbi dem hela tiden, varje dag, men kanske inte börjar prata med dem. börja prata!) 

Kommentera

Publiceras ej