svammel såklart

0kommentarer

hemma! det gick så väldans bra på bokcirkeln. vi konstaterade att boken var ganska ytlig och meningslös men kom att prata om viktigare saker istället. såsom att prata. bland annat. att inte sitta med mobilen på lunchrasten, att inte gå med huvudet nedsänkt på gatorna, att våga möta blickar och ta sig tid för att låta människor få uttrycka sig. att inte bli rädd när någon börjar prata! idag pratade jag återigen med lollo-fyllot. en till i raddan av mina "nya bekanta". haha. vikens legend. jag stod ute i solskenet och plockade med så fina blommor (som jag för övrigt köpte en av) och helt plötsligt kom han som om jag vore en magnet och sa att han varit vit i två dagar innan han helt plötsligt började vrålsjunga för mig. mitt utanför butiken. jag sprack lite av lycka och önskade att folk hörde och kollade på honom som den vackra människa han är och inte bara ser honom genom dömande ögon. åh. jag tänker att speciellt sådana som honom behöver någon att prata med ibland, och då börjar jag helt enkelt att prata. är det konstigt eller fungera de flesta såhär? jag har tappat greppet på vad folk anser är normalt, och det är nog tack vare att jag inte hängt i stan på ett tag. haha. hur man skall tolka det. 

tacksamheten idag skänker jag till pratet. tack för att jag kan prata, pratet. vill jag bara prata prata prata med vem som helst för det bubblar i mig idag. jag vill prata hela natten lång. snälla kan någon komma till undsättning? flyg till mig. 

förresten, något fint hände även imorse. kom till jobbet och som vanligt frågar mina bästa kollegor hur jag mår. standardfrasen "jag mår bra" eller "habari gani" på swahili är så vanlig och universell, men jag sa som det var att det var säreget underbart att leva just idag. reflekterade inte över det själv men fina tjejen sa att det var härligt med någon som uttryckte sig så och jag skulle ha svarat att det är alltid bättre att ta i lite när det är fantastiskt för då känns lyckan mer ända ned i tårna och att mildra lite när det är lite sämre, för tröstens skull. är det en bra teori tycker ni? jag vill prata. det spelar ingen roll om vad. men 

älskar människor något så oändligt idag. ni är spännande med era vackra historier och unika sätt att vara och tala på. 

Kommentera

Publiceras ej