drömdag

0kommentarer

dagens tacksamhet: att jag för en gångs skull var ganska bra på att vända dåliga förutsättningar till något fantastiskt, enastående bra. vaknade och kände mig inte behövd någonstans. sen kom jag på något jag läste för ett tag sen. om båtar som släpper in vatten, det var något fint, minns inte. men släppte man in vattnet så sjunker båten och det var en fin anekdot som gick att applicera på människan också. typ drunknade inte i mina egna tankar. huvudet slog bort de dåliga vibbarna, stålsatte sig mot vattnet som annars hade fått mig till botten. simmade som en tok, låg till slut på stranden och solade. vips så lätt kan julias humör skifta. 

vi föddes på en dag, vi kan dö på en dag, vi kan förändras på en dag, vi kan bli kära på en dag. tänkte att den där dagen den kommer förevigt vara varje dag av mitt liv. det är så spännande! livet. ❤️ ett eget litet personligt mantra. ibland är det inte kul att vakna på en dålig sida, men du kan förändra förutsättningarna. idag kanske är dagen allt förändras. värt att gå opp för. 

jag ringde clara, gick en promenad på stan med henne innan jag ensam gick på spontan secondhand-runda. fick med mig en verklig skatt, åtminstone nycklarna till skatten och solen speglades i ögonen på varenda människa som gick förbi. sen träffade jag mor. den eviga favoriten. lyxlunchade med henne på Östgötakök och åt för en vecka. träffade en gammal vän innan äventyr med richard. blev hungrig igen så en ringde clara. underbara clara. drog till världens och beställde vegburgare. bestämde att nu på en enda dag har jag ätit för en hel månad. men vad gör det? en kanske dör imorgon. bäst att leva livet till fullo. så beställde in lite öl också. carpe diem. gick hem till en fullproppad, syrefattig stjärna full med bästisar: och man ba njööööt. 
det ska va lätt att leva annars kan det kvitta. 
sa ju att det var nycklarna till en verklig skatt. 

drömdag. tack tack tack. älskar dig livet. 

Kommentera

Publiceras ej