idiot

1kommentarer

varför vill jag skada mig själv? känner konstant skuld i kroppen, som en skugga. fick anorexi, tillät mig inte att bli mätt. röker, för att se när hjärtat inte pallar mer. osv osv. för att må dåligt för då får jag vad jag förtjänar. men vad har jag gjort egentligen? varför förtjänar jag det? 

uppdatering:
jag vet vad jag har gjort. jag har två föräldrar, och vissa har inte det. har mat, hus och pengar. och alla har inte det. en borde plågas därmed. 

eller? usch vilket pucko. det är ju saker jag inte kan ändra på. så varför måste jag må dåligt över det? 

du måste finnas - helen sjöholm

1 kommentarer

Sonja

01 May 2015 11:34

Jag vet inget om hur du mår egentligen eller hur du hanterar det+vi har inte pratat in ages men vill bara tipsa om kurator/terapeut-hjälp på ungdomsmottagningen. De är jättebra med ångest och sånt.

Svar: hej sonja!!!! var där för ca ett år sedan och bad om hjälp och sa uttryckligen att jag inte ville leva längre. svaret var att väntetiden var två månader. de är säkert jätteduktiga, och funkar säkert för många. men just då hade jag nog behövt ett annat svar.
har sporadiskt tagit hjälp av en livscoach istället, och det har funkat superbra för mig.

att prata med människor borde verkligen uppmuntras mer, det ska inte vara skämmigt och man ska inte känna sig annorlunda. det är verkligen supernyttigt att få ventilera. och det är nog bra och klokt att vi är så jävla kloka som tar tag i alla våra problem just nu, när vi är unga o i våra bästa år (!!!!!) och inte väntar till fyrtioårskrisen kommer. då är vi redan klara, tror jag. :)

tack för din kommentar.

hoppas vi mår bra varenda dag snart. :)
Julia Teddy

Kommentera

Publiceras ej