ord är mitt favoritord

0kommentarer

ord. idag har jag slösat på dem, nött ut varenda stavelse i dem, sagt dem sjungandes, tänjt ut betydelsen, använt dem i maskerande syfte, slängt ur mig dem snabbare än hastigt; snabbare än hjärnan tänkt dem och placerat dem i oreda ordning. somliga andra har tigit, och då har tystnaden varit mer talande. de har agerat med andra medel än med ord, vilket kan vara svårtolkat. vad menades med den där aktionen? den där blicken? det där samtalet som aldrig ringde mig? hatar någon mig? med ord, alldeles för många ord, goda tankar och goda ord, ska jag sprida lycka på vår jord. så småningom. för jag hatar att inte veta om jag har gjort något fel som förtjänar en dum motgärning tillbaka. prata med ord, med ögon, med tangenter. låt mig veta i ärlighetens namn. 

men, vad är mest tvetydigt egentligen? en som ljuger när den pratar, eller en som tiger i sanning? 

Kommentera

Publiceras ej