vilken tid var det

0kommentarer

det här inlägget är för mig. när jag tänkte på mamma och ville göra henne glad på lunchen. vill alltid göra henne glad, men idag var det något extra. kommer hem på kvällen och först då får jag höra att hon har ramlat. 

vilken tid var det? vad sa du? vilken tid var det? vadå då? vad spelar det för roll? *konstiga miner utbyttes* nej men jag tänkte på dig runt lunch och kände något. neeeäää, sluta nu. eve frågade också vilken tid det var för hon hade drömt om mig. ja, jag frågade också. det hände runt lunch. 

ibland händer saker man inte kan förklara. det kan vara en dröm, det kan vara en förnimmelse. men någonting i denna familj är jävligt magiskt och det är våra band av kärlek som tamigfan sträcker sig från viken till norrköping. vi vet utan att behöva vara precis bredvid rent fysiskt, och varför vi vet är något som inte går att förklara. de andra tror inte på flum, telepati eller sånt som inte går att förklara. men såna här saker händer mest hela tiden, och får mig att tro ännu mer på att det finns ett spektrum därute som inte så många utforskat, fast vår familj ibland kan känna av det. allra tydligast var det i afrika. en var på andra sidan jorden och jag hörde mamma prata flera timmar innan ett sms kommer med exakt de orden hon sagt till mig i huvudet. första tanken var att vafan slösar hon 14kr på ett sms med ord hon redan sagt? det var konstigt. tacksamt när man var där nere och var gråtig. men konstigt. fick alltid vibbar av jag-vet-inte-vad? vad är det egentligen som händer när såna här saker sker? 

är så enastående glad att jag hamnade i denna familj. vi lyssnar, vi är nära, alltid. det är konstigt att inte alls vara i närheten av någon men ändå känna att något hänt. eller är det inte konstigt? har fler människor såna här historier? 

Kommentera

Publiceras ej