fnittertippan med kastanjer i fickan

1kommentarer

det absolut bästa idag var min långpromenad i skogarna. jag stannade på en gräsplätt och ställde mig på huvudet, rullade över ibland och blev helt lövig. använde staketen till spagattöjningar och dansade hela vägen fram. ni vet när man känner sådan sällhet, när alla saker är så bra som de kan vara? som att allt klaffar. har såna veckor. det handlar inte om dagar längre, jag är rik nog att jag kan påstå att de senaste veckorna har jag flugit på moln. jag fnittrar för att jag är så glad. så frisk! äter jag lite kan jag springa omkring som en galning på massiv energi, dricker jag kaffe blir jag aldrig trött. maten är viktig. jag har ignorerat det faktum att jag är lite rundare än vanligt, och det har gjort mig friare. gladare. 

idag gjorde jag finfrukost åt mamma, åt våfflor hos mormor, skrev på mina väggar, gjorde 48 köttbullar med högsta volym på, blåste enorma såpbubblor och hade akvarellkurs. har med andra ord varit ledig denna strålande dag. villes kommentar angående det hela var det mest fantastiska idag. något i stil med att varför skulle jag jobba när det är såhär fint väder? ja, helt enligt min livsfilosofi. de där två livslevarna nedanför backen är mina största idoler. bonden ville och världens bästa mormor. de skulle slänga en gammal korg som gammelmormor Lisa ägt, men jag norpa den innan den hamnade på tippen. den är säkert över 100 år försäkrar mormor. lilla jullan står med stora ögon. ja. 

allt är så bra. 
tänk er själva att fnittra er igenom flera timmar av dagarna, är inte det världens bästa alternativ? jag väljer ju nuförtiden hela tiden bort ångesten, och blir således helt hög. den kan fortfarande nå mig, jättelätt. men jag kämpar. kan jag, ️kan du. 

seså. välj skrattet imorgon. välj att vara glad. 

1 kommentarer

Anonym

04 Nov 2015 03:01

Himla bra att du är glad. Fortsätt så, då är jag också glad!

Kommentera

Publiceras ej