det är måndag :)

0kommentarer

hej älsklingar. det är måndag och det känns i roten, i vårt center i magen. solen lyser och visar sin glädje, människorna borde göra likadant. vi borde höja våra nunor och le mot alla vi möter. kolla opp mot den blå himlen och känna tacksamhet för ännu en dag på denna planet, känna hur små vi är i vår storhet här i den enorma universum. vi lånar bara denna planet och våra steg på jorden skall användas väl. gå så långt du kan! 

jag har använt de första timmarna denna vecka med att träna och stretcha. stå på huvudet får en att få nya perspektiv. jag tror att alla borde använda kroppen mer, vårt verktyg. ta hand om den genom att sätta dig på golvet och ta tag i tårna, gör det dagligen så motverkar du tex stelhet och ischias. låt blodet cirkulera! pumpa till hjärtat!!!! min kropp har fått för lite rörelse senaste månaderna och det kändes, så jag har satt nya mål: jag ska ha nya blåmärken i slutet av veckan. varenda muskel skall förlängas i spagater och splittar. det känns så fantastiskt i kroppen! kittlande skönt, men också en outhärdlig smärta man får lära sig att gilla.

har även hunnit med att köpa julklappar. för snart är vi ju där! min bästa högtid! 

börjar snart att jobba, missar min akvarellkurs, men är ändå glad. att ha ett jobb att gå till, som man trivs otroligt bra med, få massa kärlek och stimulera hjärnan; sagolikt! arbeta. veckans ord. arbeta med hjärnan, blodet, kroppen, förhållanden och fred! arbeta för utveckling. 

puss och kram! 

Kommentera

Publiceras ej