hej

1kommentarer

jag ville bara ge er en friendly reminder om att när ni i slutet av ica går fram till kassan och frestas av de där små chokladkakorna för 15 kronor, lägger dem i korgen utan omsvep och betalar, för det är några kronor man lätt kan offra. LÄTT. 15kr och du får ditt sötsug tillfredsställt. 

det finns dem som kollar sitt saldo innan de går in i övriga butiken. nekas att handla. som är arbetslösa pga att de väntar på uppehållstillstånd I FYRA HELA ÅR utan sysselsättning. inte nog med att de är rastlösa, saknar sin familj och inte har råd ENS med en middag med typ fem potatisar, när vi lägger de där 10-15kr på godis, och de inte får middag när det är helg pga att pengarna inte kommit in på kontot. förstår ni? (ibland kan jag inte ens äta utan att skammen sköljer över mig) 

kanske är just denna specifika människa en fd lärare i franska, engelska och latin för universitet, utbildad till det grövsta, men Migrationsverket sölar för att behandla hans ärende av någon outgrundlig anledning och TROTS ATT DET RÅDER LÄRARBRIST så får han inte tillstånd att utöva hans yrke!? jag mår så dåligt över att min vän inte får äta sig mätt och idag erbjöd jag mig att låna ut lite pengar så han kunde käka. 

jag orkar snart inte. ignoransen och ambivalensen gentemot de som kommer flyende till vårt land, som söker undsättning, att folk irriteras över det!!!!! NÄR VI HAR SÅ MYCKET ATT GE. 

sen ser man stora prov på kärlek. de som hjälper varandra, det är då man älskar att iaktta. stort som litet. ett leende, det är det som kan rädda en annan människa från undergång. 

1 kommentarer

Anonym

08 Nov 2015 17:04

Hej. Jag saknar dig så himla mycket. Läste ditt kort idag, igen. Om du vill bli min vän igen så finns jag här. Det är ensamt, jag är ensam. Jag vill prata med dig. Gråt.

Kommentera

Publiceras ej