burkslav

1kommentarer

hej bloggen. du vet när du vaknar opp och tror att dagen på ett ungefär skall bli på ett visst sätt. dessa förutfattade meningar! ponera att det är onsdag och rollerna spelas utav dig och en sjuk pappa, handlingen består av att baka 80 st bullar och läsa lite böcker liksom. du vet på förhand att det blir en lugn dag utan vidare bravader och som avslutas med bonde söker fru. men BOOM!!!!, mitt i fikastunden med Björn så dyker, milt sagt, världens coolaste bil opp utanför fönstret. du blinkar frentiskt i tron att linsen hamnat fel och du sätter dessutom kaffet i halsen när du ser att det är morbror nr 2 som kör den där grejen!!!! vad är det som händer?  

ja, just där kan vi säga att dagen vände. jag, i min chica kjol och mitt över-makupade ansikte slank in i den där sprillans nya sportbilen för jag vet inte hur många miljoner, som om det varit det enda jag gjort i hela mitt liv. wow. hjärtat i halsgropen när 400 hästkrafter går från 45 km/h till 180 på bara några sekunder. herre min skapare. 
en Porsche 911 targas s4. moderatmorbrorn fick närapå över mig på sin sida. 
"jag ska hädanefter skita i kärleken o leta rika män istället" 
"ja, kärlek kan man få på andra håll" 
"ja, precis"

så gick det till när du en helt vanlig onsdag fick en dröm att gå i uppfyllelse. vilken överraskning! livet är ändå som ett hemlighetsfullt, magiskt paket ändå. dagen kan verka tråkig på utsidan men du vet i slutändan aldrig vad du får. åka bil är ju något utav det bästa jag vet (pinsamt nog), men det här, det här tar priset. det här var drömmens adrenalinkick från himlen. jag bara skrattade! 

ja, min dag var som en långsam film med en oslagbar point of no return. 

magiskt. 

(för er som inte förstår vad det är för märkvärdigt med denna bil: detta är motsvarigheten till skornas Louboutin, en ros bland ogräset, camilla läckberg är en Citroën och Strindberg en Porsche liksom) 

1 kommentarer

Joakim

08 Oct 2015 12:37

En heeeelt otroligt läcker bil!

Kommentera

Publiceras ej