julia

0kommentarer

lilla lilla arma flicka. dig skulle jag kunna ha en livslång romans med. inget är så fint som ditt leende. idag såg jag det som för första gången. åh det var så länge sen jag såg det! ty ty. allt jag vill är att göra dig glad. åh, tänk om varje dag fick mig såhär kär. såhär glad att allt jag vill är att glädja mig! TACK FÖR ATT DU FINNS! du är så fin julia. huvudnumret i en sjurätters middag. skulle lätt kunna tänka mig att dela hela livet med dig. du är kärlek. 

dagen har varit så strålande!🌟 förutom att jag förlorade i plump mot pappa, så ringde doktorn och sa att jag lider av samma lilla hitlerbakterie som när jag blev inlagd 2e augusti. så antagligen har jag inte varit frisk under tiden, alltså månader, vilket har känts... men nu skall jag sluta med penicillinet jag har knaprat och börja med en ny. den rätta för just min sjukdom! så nu kanske jag kan bli frisk en gång för alla! förstå den känslan va! jag minns knappt hur det känns! sen frågade gubben på jobbet som alltid köper hundmat varför jag var så glad för? jo, samma svar som alltid: det är livet! han kollade så misstroget på mig att jag smällde av världens leende och i ett par millisekunders ögonkontakt hann jag nog övertyga honom om att även han kunde älska livet. han gick iallafall därifrån leendes. 

och jag köpte mig en till krukväxt idag, har lyssnat på julmusik och mamma är hemma. nära. alltid nära. då är livet så himla ofantligt. och så jag. lilla jag som är större än vad jag tror. en del av evigheten. och som jag just nu för tillfället är sådär blixtförälskad i. tänka sig. vi har bråkat, skrattat, slagits och nästan tagit livet av varandra. och nu står vi här. ovännerna som blev vänner och som blev askära i varandra till slut. var aldrig otrogen julia. du är prio uno. du är värd all kärlek, och du skall älska dig själv när du som minst förtjänar det. och så ska vi leva lycka i alla våra dagar.  

julia och julia. vi blir ett. 

Kommentera

Publiceras ej