onsdag

0kommentarer

kanske den absolut bästa morgonen på flera flera månader. mamma och jag gick på arla strandpromenad innan någon i denna lilla by ens funderat på att vakna opp till en alldeles ny dag full med möjligheter. vi funderade inte! vi tog chansen. levde i nuet i kolsvart mörker under en liten powerwalk på 25 minuter längs fina beachen. jag trodde att solen gick opp runt kl 6, ack så fel jag tog! i väntan på soluppgången började vi stretcha lite vid sandstranden (som de "plogade" slät på morgonen!) 
gjorde lite yoga, och trots att det var tidigt så var det ändå ganska varmt (25 grader), så pass att musklerna var mjuka, glada och kunde tänjas väl. sen tog vi en simtur, med ett helt turkost hav för oss sjävla. när vi var klara så såg vi att det hade ljusnat en del, så vi väntade på en parkbänk när himlen plötsligt bröt opp prick klockan åtta och solen trängde fram som en liten liten växande guldklimp. gick tillbaka till hotellet, helt tillfreds med livet, inmundigade en god, men ohälsosam, baguetteinfluerad frukost innan vi satte oss i bilen för vidare äventyr längs spaniens stränder. 
rullade mot almeria där eve hade en kompis. badade på en så fin stenig strand och bestämde att härifrån ville vi aldrig åka. förmodligen den finaste stranden jag någonsin sett. tyvärr var vi tvungna att åka därifrån ändå pga att vi måste ta oss vissa sträckor för varje dag för att hinna med allt vi vill... men jag tog med mig ca 45 stenar i alla olika färger. tom grön. så en liten del av denna fantastisk plats kommer jag alltid att ha med mig. 
det finns nog ingen liten tjej som värderar stenar lika mycket som denna tjej. som diamanter.
när hon hade fått samla sina stenar var hon glad och redo för ännu några mil på svindlande höjder och häpnadsväckande landskap. sierra nevada. 

Kommentera

Publiceras ej