torsdag andalusien

0kommentarer

sent omsider hamnade vi igårkväll hos den första genuint charmiga staden hitills i spanien. granada. idag vaknade vi opp på ett megatjusigt hotell med utsikt över hela staden. hade inget vatten på rummet så fick naturligtvis ont, har annars som vana att idiotdricka 1.5 l vatten innan vi drar från hotellen. kanske bara inbillar mig att det håller sjukdomen i schack, men vet inte egentligen. 

det som förgyllde staden var den raraste farbrorn i världen, ett café där jag fick svänga med alla mina spanskakunskaper (få) och fick både olivolja och salt som jag drömt om i ca två dygn. tackade tusen gånger för så underbart bemötande, mat och service. asså dröm var det. sedan åkte vi på äventyr till alhambra. ett palats anno 1300-tal och med på UNESCOs världsarvslista. det var sagolikt. sådär sjukt och ofattbart. tyvärr kunde jag inte helhjärtat gå in i själva upplevelsen eftersom jag hade ont i njuren igen. men i kön på väg in var jag iaf gladast av alla, och det får man ändå vara tacksam för. 
sedan satte vi oss i vår älskade bil igen. for genom svindlade vägar, över och genom berg och dalar innan vi nu stoppade vid en hamnstad vi inte ens vet namnet på. haha. nu är mamma full på sangria och jag vill sova. magen har slutat göra ont för tillfället. 

mest tacksam för idag: vår sena middag alldeles nyss (supersnuskiga, turistiga, all-inclusive-aktiga, snabbmatstället med "italiensk" meny). har aldrig varit på ett så sunkigt ställe men skrattat och känt mig så älskad. världens bästa sällskap är ni ibland. 
just det! hur kunde jag glömma? idag kissade jag på en fyrfilig motorväg! haha. det är en historia för sig själv. så himla roligt. så himla himla juligt

kärlek 

Kommentera

Publiceras ej