älskade pappa

1kommentarer

idag fyller den där karln år. ni vet han som e en av de få jag gillar att shoppa kläder med, som byggt ett hus själv, som man kan komma hem till med en kanin ena dagen o bara be bygga ett kaninslott åt kaninskapet, som varje helg kommer hem med wienerbröd för det viktigaste som finns är en fikapaus o som gillar att släppa loss ibland när kroppen tillåter o dansa en hel kväll lång? ni vet han. min pappa. min pappa som jag skryter om för både vänner som okända. den där fantastiska karln som lärt mig att uppskatta de små sakerna i livet. som att åka på äventyr i skogen, plocka bär, sten, granar, svampar o skjuta på blommor o räkna hur många djur man kan se på en kväll.  som jag kan sitta helt tyst med hur länge som helst o ändå va fullkomligt harmonisk med, speciellt när de åskar. o som åker långa vägar med mig i bilen o som skrattar när jag dansar helgalet till högsta volym ena sekunden o i andra slumrar lika gött som hönan agda själv. pappa. pappa som hela tiden är aktiv förutom när han sover middag. idag fyller du ju år! jag ringde dig igår precis samtidigt som du slagit mitt nummer o frågade hur exalterad du var inför den stora dagen. de va ett lagom medelsvalt pirr, jag tror nog att jag var mer spänd än du. och idag har jag sjungit för dig, blåst såpbubblor och sitter för tillfället med en kaffe o bakelse o bara är där hos dig i tankarna o firar (o via bilder som mamma skickar). jag önskar så dant att jag kunde blåst ballonger för dig o gett dig frukost på sängen, men de får vi ta ett annat år, för länge leve du! må du leva i 100 år. hurra hurra hurra hurra! 

GRATTIS PAPPA JAG ÄLSKAR DIG

1 kommentarer

Pappa

01 Jun 2016 22:41

Tja , äntligen skriver du igen, härligt att se att gubben lärt dej någonting. Tack för din uppskattning, tack för den fina sången idag älskar dig hade jänta mi.

Kommentera

Publiceras ej