hej

2kommentarer

hej du. nu har helgens festligheter tagit slut och ersatts med nya. 

förra veckan byttes amine ut för en familj som inte ville att jag skulle tillbringa påsken ensam. ni e så fina, tack! så trots att jag jobbade en del var de här och njöt av oslove. världens bästa stad. vi hade det mysigt trots otroligt dåligt väder. det har ej regnat här under 1 månad och 2 veckor men när de kom beslutade såklart vädergudarna att regna. det var kul. jag införskaffade mig ett så fint van gogh paraply med solrosor från mitt Munchmuseumjobb så nu längtar jag till nästa gång vattnet faller! vi gick på bio, gick på tur i parken, åt god mat och jag bjussade på gratis entré på museet. kramades och bråkade också, som vanligt med andra ord. på söndagen hade amine suttit på en buss i 12 h innan han tog sina första steg på vårt älskade majorstuen. i väskan hade han en gigantisk lammfiol som tar opp halva kylskåpet. jag älskar honom så! de tre kassarna med apelsiner som vi köpte förra veckan gav mor och far ett ordentligt skratt där de låg som ett Kilimanjaroberg på köksbordet, det är bara vi som e så galna när det är tilbud på mat här i stan! vi vinkade hejdå till päronen och fortsatte på vidare äventyr. hade världens mysigaste helg med familjen och världens finaste kväll med amine där på måndagen. så lycklig man är! e så tacksam! sen började jobb och slit igen. jag tackade återigen nej till ett jobb, och fick ett annat jobb som jag tackade ja till. idag är jag ledig (med ledig menas att städa hela lägenheten och fixa massa grejer på stan). men det här med att jag sa ja till det där jobbet innebär att jag jobbar 1-29 april så idag får en faktiskt lov att vara lite "ledig" och kanske kunna ta sig tid att bara slappa i sängen med virknålen o radion innan kärleken valsar in efter ett jobbpass igen. 

så som ni hör så flyter allt på väldigt sagolikt. jag saknar inte Östergötland för fem öre. men människorna där! så därför kanske jag har planerat en liten resa hem efter allt jobb, vem vet? snart står jag där och knackar på dörren! lev till tusen tills dess. jag ska gå in i ett jobbhumör nu och jag hoppas kunna komma ut när blommorna precis slagit ut på varenda gräsmatta. tills dess ska jag bara se till att dricka ingefära, äta ägg, dricka ett glas berusningdryck och ta några promenader mellan kramandet och sollapandet. det är nog livets medicin precis där. men snälla låt det vara vår efter detta månadslånga jobbpass jag ger mig in i!!!! det är det enda jag kan fokusera på. att så snart detta dagseviga jobb e över så står blommorna där utanför receptionen och väntar på mig och då ska jag bara springa! springa och lukta på allt det där som e lycka för mig! 

med ett stort mått kärlek, prinsessan på majorstuen 

2 kommentarer

Anonym

30 Mar 2016 16:56

Kul att läsa dina rader igen, förstår att helgen varit jobbig, men så ska det vara. Jobba på och du,
klem och ha´de´/ EM

Moster

31 Mar 2016 07:29

Härligt att höra ifrån dej, skönt att allt går bra för er. Förstår att helgen har varit bra, men synd att ni inte hade lika fint väder som vi hade. Strålande sol o varmt. 🌞 Väntar på att höra en knackning på dörren. Kram kram

Kommentera

Publiceras ej