En blygsam

2kommentarer

Jag vill utvecklas i mitt liv. Jag vill nå så långt det ær møjligt, både fysiskt och psykiskt. Jag vill inte sitta dær och ångra mig nær jag ær 80 år och tænka, "fan va kul ja haft som jobbat som dørrøppnare hela mitt liv". Så vad har jag gjort? Vad hænder med en? Hur fungerar en mænniska vars fræmsta ambitioner denna vecka har varit att våga gå på kørsång och læra mig æta kaviar. Vilka strålande ambitioner va!
 
Varje dag stirrar jag mig blind på alla dessa vackra, framgångsrika flickor, som måste kolla tillbaka på mig och tænka "oj vilket extremt understimulerande och IQbefriat jobb, hon ær ju bara dørrøppnare!". Men jag skulle faktiskt också vilja studera, och bli smart inom något område. Jag skulle vilja ta mig ur mitt skal. Men allt det dær andra som alla andra gør, det, det klarar ju inte jag. "Det ær så smarta, begåvade och sociala, en HEEELT annan nivå æn mig. Jag nøjer mig nog med att vara dørrøppnare før resten av mitt liv." Alla andra ær så mycket bættre, och jag klarar ju ingenting. 
 
Så loggar jag in på Facebook och åtta timmar av mitt liv flyter førbi och jag ær lite dummare æn igår. Så snart har jag nog førlorat varenda hjærncell, men tænk va bra, då glømmer jag nog allt det dær med ambisjoner och karijær. 

2 kommentarer

moster

02 Sep 2016 08:19

Ja, nog är du blygsam som inte kan erkänna att du är jättebra som du är. Det finns ingen som DU.Tänk på det!!! Du om någon har väl gjort mycket bättre saker i livet än många andra, du har varit runt i världen och hjälpt folk som har det svårt. Du sprider glädje var än du dyker upp. Kul att du har börjat i en kör, sång är balsam för själen. Ha det gott och sköt om dej. Bamsekramar från mej

Anonym

04 Sep 2016 19:02

Ja mormor stämmer in med moster ...
Och hör sen 😉😂😐😄😕

Kommentera

Publiceras ej