Sugar Smiles

0kommentarer

Små sockersöta minnen...


Varm choklad på Bewley's. Ni vet, Scarlett O'Haras och mitt favoritställe ♥


Irländsk frukost som man kan äta dygnet runt. Mums med vita bönor, svamp o ugnstomat.


Utflykt till staden där Bono bor. Dalkey, söder om Dublin, och en guidad tur på Dalkey Castle. Statisterna var så himla roliga och Eve & jag fick gå runt där ensamma med dem och fick lära oss massor och de måste ha tyckt att vi var jättelustiga, men det var ömsesidigt i sånt fall. Vi fattade hälften av de sa och skrattade andra hälften. Sjukt kul! 


Söt liten irländsk gaphals. Det fanns många av dem.


Kärt resesällskap ♥ Som tog med mig på en julmarknad. Det första som händer är att en ung man i ett stånd säger åt oss att komma. Nej, säger vi. Jo, han insisterar. & plötsligt har vi ätit turkey leg (kalkonben). SÅÅÅÅ himla dum försäljare. Det såg ut precis som godis och dessutom frågade vi massvis gånger vad det var, för han såg väldigt pillimarisk ut. Vad som hände efter vi fått reda på vad vi hade i munnen förtäljer inte historien... Men kvar i min kropp var det inte i alla fall :)  


Smarriga söta kakor, macarones, från franska Laduréf. Hittade dem inne på Brown Thomas som är det finaste shoppingcentret i Dublin. Såklart de hade macarones.

Tidigare bildinlägg i min Dublin-i-adventstid-serie: Snow, Shakira Show, Santa Scenes

//Jk

Kommentera

Publiceras ej